Recensie: Iene Miene Mutte – M.J. Arlidge

Iene Miene Mutte boekcover

Mijn eerste boek van M.J. Arlidge was het boek Klikspaan. Na dit boek kwam ik erachter dat het boek onderdeel van een serie is. Daarna las ik Naar bed, naar bed. Mijn zusje had op vakantie het boek Iene Miene Mutte gekocht en dit is deel 1 van de serie. Zij raadde mij het boek aan… De flaptekst klonk heel spannend en ik was benieuwd naar het verdere verloop van het verhaal.

Het verhaal van Iene Miene Mutte

‘Iene Miene Mutte’ is het eerste deel van de serie rondom inspecteur Helen Grace. Er wordt een meisje gevonden en het verhaal van haar ontvoering is gruwelijk, maar alles wat ze zegt, is waar. Dan wordt er een tweede slachtoffer gevonden en het verhaal van deze ontvoering past bij die van het meisje. Er is een patroon te zien: er worden twee mensen ontvoerd, vastgehouden en uitgehongerd. Dan komt er een dilemma: doden of gedood worden. Helen Grace en haar team gaan op zoek naar de dader.

Dit boek is echt fenomenaal! ‘Klikspaan’ vond ik tegenvallen, maar dat lag meer aan het onderwerp van het boek. Naar bed, naar bed vond ik goed, maar ‘Iene Miene Mutte’ overtreft alles. Het is het begin van de serie en de toon voor de vervolgdelen is gezet. De schrijfstijl is vlot, makkelijk en het past perfect bij de snelheid van het verhaal. Je hoeft je geen moment te vervelen bij dit boek. Het begin is even wennen, maar dan komt de vaart erin. De spanningsopbouw is goed en elke keer verrast M.J. Arlidge je weer met een nieuwe (nog gruwelijkere) gebeurtenis. Het boek is goed opgebouwd. Je voelt de emoties van Helen Grace, maar ook van de slachtoffers. Toch laat Helen Grace je niet te dichtbij komen, maar je leert haar wel van dichtbij kennen…

De volgorde van de serie over Helen Grace

1. Alles in de wind (ebook prequel)
  2. Iene miene mutte
  3. Piep zei de muis
  4. Pluk een roos
  5. Klikspaan
  6. Naar bed, naar bed
  7. Wie niet weg is
  8. Klein klein kleutertje
  9. Schuitje varen (ebook prequel)
  10. In de maneschijn
  11. Nog lange niet
  12. Niemand zeggen

Heb jij de boeken van M.J. Arlidge gelezen?

*Dit boek is geen recensie-exemplaar. Meer informatie over recensies is hier te vinden.
Boeken algemeen

Dit artikel bevat affiliate links. Koop je via mijn link een artikel (iets anders dan boeken mag ook) dan krijg ik een commissie! Jij merkt er niks van, maar je steunt wel Veronique’s Boekenhoekje. Meer informatie is hier te vinden.

Bol Algemeen

3 Replies to “Recensie: Iene Miene Mutte – M.J. Arlidge”

1. Nee deze boeken heb ik nog niet gelezen, maar liggen wel al op mij te wachten. Het liefst wacht ik tot de serie compleet is, zodat ik het meteen achter elkaar kan lezen.