Veronique op reis: Berchtesgaden – Het Adelaarsnest

Vandaag en morgen blik ik nog even terug op mijn vakantie. Ik deel foto’s en een aantal tips met je! Op de weg naar Italië stopten we bij Berchtesgaden in Zuid-Duitsland. Dit was onze eerste stop. Hier gingen we o.a. naar Het Adelaarsnest (The Eagle’s Nest of Kehlsteinhaus). We wilden daar al heel lang naar toe, maar het kwam er eigenlijk nooit van. Dit keer planden we bewust tijd in! Kijk je mee?

Berchtesgaden

Na een aantal uur kwamen we aan in Berchtesgaden. Dit was ons hotel! We gingen een stukje wandelen en op zoek naar een restaurantje.

Hotel
Ons hotel
Rivier
Rivier langs hotel

Lief bruggetje. Het water had een bijzondere kleur blauw/groen.

Brug
Bruggetje
Rivier
Bijzondere kleur

We kwamen bij een restaurantje uit en daar at ik knödel met kaas en een ijsje als toetje. Zo lekker!

Na het eten nog even wandelen in de omgeving. Het werd er snel donker!

Mooi uitzicht over stadje

Het Adelaarsnest

Wohoo! Eindelijk tijd voor Het Adelaarsnest. De volgende ochtend hadden we de eerste bus naar ‘boven’. Je komt aan op een berg en moet dan nog met een lift omhoog. Eenmaal boven heb je zo’n mooi uitzicht! We hadden het geluk dat we ver konden kijken. Het was helder weer en best warm. Zo mooi!

Uitzicht
Königssee
Nest
Het Adelaarsnest

Er kwamen ook stukken waar je een beetje kon klimmen en staan. Je stond gevaarlijk dichtbij de rand, maar je had dan wel een spectaculair uitzicht. Op onderstaande foto voelde ik me ‘on top of the world’. Het was zo bijzonder!

On top
On top of the world!

Er waren ook hele rotspartijen. En dit leek een beetje op Lord of The Rings. Het gevarieerde landschap vond ik heel tof!

Rotsen
Tussen de rotsen

En we eindigden bij het restaurantje op het terras met thee! Ik kreeg zo’n ‘oneindig’ kannetje thee. Hihi.

Tea
Time for tea!

Ik vond Het Adelaarsnest heel bijzonder. Het is een historische plek en het voelde heel bizar en gek om daar te staan. Wetend wat hier is gebeurd of wat er hier gepland is. Toch maakte dat het uitzicht niet minder mooi!

Mijn tips voor Het Adelaarsnest

Ik heb een aantal tips voor je om je bezoek aan Het Adelaarsnest beter te maken:

1. Ga naar de GPS-coördinaten op de site van Het Adelaarsnest. Koop dan je tickets bij de speciale loketten bij de bushaltes. Hiermee bespaar je geld!
  2. Kom zo vroeg mogelijk! Neem de eerste bus om 8.55 uur. Je zit dan voor de drukte.
  3. Een goed paar schoenen en een jasje is geen overbodige luxe 😉
  4. 2 uurtjes heb je wel nodig. Je moet namelijk je terugreistijd regelen. Wanneer je nog een kopje thee of koffie drinkt, heb je tijd zat.

Ik hoop dat je het kijkje leuk vond! Morgen neem ik je mee naar Italië!