Recensie: Ik wil jou(w) baby! – Wendy Louise

Ik wil jou(w) Baby!Van Uitgeverij Wens Boeken mocht ik het boek Ik wil jou(w) baby! van Wendy Louise proeflezen. Je leest dan een boek voor het officieel uit is en je geeft feedback aan de uitgever en schrijver. De schrijver kan dan nog wat met deze feedback doen. Daarna gaat het boek pas naar de drukker. In deze recensie vertel ik je meer over het verhaal van ‘Ik wil jou(w) baby!’ en vertel ik je wat ik ervan vond.

Mijn quote op de achterkant

Ik hoorde van de Uitgeverij Wens Boeken dat mijn quote op de achterkant van het boek staat. Heel tof! Het is bizar om te zien en het voelt heel onecht. Ik ben er best een beetje trots op!

Het verhaal

‘Ik wil jou(w) baby!’ gaat over Sara Visser. Ze runt Hoteldebotel, een hotel dat heel goed loopt, heeft de leukste familie en geniet van avondjes stappen. Toch schuilt achter haar schaterlach een groot verdriet. Sara wil graag een kindje krijgen, maar die mannen… hou op! Ze wordt bijna dertig en voelt de tijd dringen. Sara gooit het roer om en gaat naar Mallorca. Daar probeert ze zwanger te raken van haar beste vriend Alejandro. Zal haar wens uitkomen zonder dat Alejandro het ontdekt? Of gooit Flamencogitarist Joaquin roet in het eten?

Wat heeft Wendy Louise een fijne schrijfstijl. ‘Ik wil jou(w) baby!’ is vlot geschreven met een goede dosis humor. Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Er is ook aandacht voor een diepe wens: een baby krijgen. De zoektocht naar deze diepe wens staat centraal, maar deze vergeet je na een tijdje. Je wordt omgeven door romantiek en liefde.

Het begin is strak en je leert Sara heel goed kennen. In het begin is er een afwisseling tussen schuingedrukte en normale tekst. Dit is even wennen, maar later is de toevoeging van deze soorten teksten duidelijk. Soms is het verhaal erg kort door de bocht en een tikkeltje ongeloofwaardig. Maar het is vooral een heel mooi verhaal over de (hobbelige) zoektocht naar liefde.

De beschrijvingen van de omgeving zijn prachtig en gedetailleerd. Sommige opmerkingen zijn heel grappig en laten je hardop lachen. Wendy Louise weet een losse sfeer te creëren en je gaat, naarmate het verhaal vordert, mee in het verhaal. Je leeft mee met Sara.

Er staan Spaanse quotes (met vertaling) aan het begin van elk hoofdstuk. Dit vond ik een leuke toevoeging. Sommige zijn heel mooi en geven het verhaal net meer diepgang.

Er zitten een aantal verrassende wendingen in en dan is het een achtbaan aan emoties.

Ik wil jou(w) baby! liet me hardop lachen en hardop huilen. Een rit in een emotionele achtbaan met een mooi einde. Wauw!