Recensie: Pak mijn hand – Courtney Walsh

Vorig jaar las ik al ‘Kijk omhoog’ van Courtney Walsh. Dit is het eerste deel in de Harbor Point-serie. Pak mijn hand is het tweede deel in deze heerlijke serie. Ik ga je snel meer vertellen over deze feelgoodroman. Lees je mee?

Het verhaal van Pak mijn hand

Hier gaat ‘Pak mijn hand’ over:

In ‘Pak mijn hand’ van Courtney Walsh begint Quinn Collins haar eigen bloemenwinkel in het plaatsje Harbor Pointe. Het is een droom die in vervulling gaat, maar in de praktijk blijkt het vooral heel hard werken. Er is een grondige verbouwing nodig en ondertussen neemt Quinn ook nog deel aan een prestigieuze bloemenwedstrijd, met haar afstandelijke moeder als jurylid. Als er iemand is aan wie Quinn wil bewijzen dat ze dit allemaal kan, is het haar moeder wel.

Olympisch skiër Gary Benson was niet van plan lang in Harbor Pointe te blijven. Maar wanneer hij onverwachts in een heftige ruzie belandt die ertoe leidt dat hij schade maakt, moet hij blijven om een taakstraf uit te voeren in de winkel van Quinn. Zij vindt hem roekeloos en arrogant, hij vindt haar een control freak. Langzaam leren ze elkaar beter kennen en gaan ze elkaar zelfs aardig vinden. Totdat Grady een onherstelbare fout maakt…

Na het eerste deel, ‘Kijk omhoog’, keek ik enorm uit naar het tweede deel. Hoe zou het verder gaan met dat leuke stadje? In het eerste deel komt Quinn Collins wel voorbij, maar heeft ze niet zo’n grote rol. In dit vervolgdeel staan alle spotlights gericht op Quin en wat is ze leuk! Ze is een herkenbaar personage. Ze wordt heel levensecht neergezet door Courtney Walsh. Gary Benson is een mooie tegenpool van Quinn.

De stijl van Courtney komt in dit deel heel goed uit de verf. Ze schrijft ontzettend goed. Het is meeslepend zonder dramatisch te zijn. Het is feelgood met net een beetje meer.

In dit deel staat godsdienst/religie nog meer centraal. Het komt meer naar voren in dit deel dan in deel één. Toch vond ik het niet storend. Het paste ergens heel goed bij het stadje Harbor Pointe en de personages in het verhaal.

Harbor Pointe doet me denken aan de serie Virgin River (zowel de serie op Netflix als de boekenserie) en Thunder Point van Robyn Carr. De sfeer en het gegeven van een stadje met inwoners die je volgt in de serie lijkt hier een beetje op. Ik houd hier wel van. Je bouwt een band op met het stadje en de inwoners. Het is bijna alsof jezelf ook een inwoner bent.

Ik heb enorm genoten van dit tweede deel van de Harbor Pointe-serie. Het derde deel, ‘Vang me op’, kun je in juni verwachten!

Pak mijn hand is feelgood met net een beetje meer!

*Bedankt KokBoekencentrum voor het boek!