Recensie: Insomnia – Lynn Robin

InsomniaSchrijfster Lynn Robin stuurde mij een mailtje en vroeg of ik haar boek Insomnia wilde lezen. Lynn Robin schrijft voornamelijk young adult/urban fantasy verhalen. Een genre dat ik niet vaak lees, maar waar ik wel benieuwd naar ben. Ik was nieuwsgierig naar het verhaal van “Insomnia.” In deze recensie vertel ik je meer over het boek. Lees je mee?

Het verhaal

“Insomnia” gaat over Jodi Collins. Zij is vier jaar geleden een Slaapwandelaar geworden. Niemand wil iets met haar te maken hebben, behalve de Uitdrijvers. De Uitdrijvers is een organisatie die de Nachtsluipers als eeuwenlang bestrijdt. Jodi wordt ingehuurd om een Nachtsluiper te verslaan die zich ophoudt in een kasteel. Deze Nachtsluiper lokt jonge backpackers naar binnen en steelt dan hun lichamen. Jodi krijgt hulp van Uitdrijver Kay. Hij is arrogant, walgt van Slaapwandelaars en heeft een hekel aan Jodi. Voor Jodi is dit een opdracht waar haar toekomst en die van haar ouders van afhangt, maar wat denkt Kay ermee te winnen?

Het is even wennen aan de nieuwe termen als ‘Uitdrijvers’, ‘Nachtsluipers’ en ‘Slaapwandelaars.’ De samenvatting van het verhaal klinkt lastiger dan het is. In het verhaal worden deze begrippen duidelijk uitgelegd en Lynn creëert een wereld waarin ze let op de details. Sommige details en beschrijvingen zijn misschien een beetje gruwelijk en je moet er ook echt van houden, maar deze beschrijvingen laten het verhaal wel tot leven komen.

Het is een spannend verhaal. De spanning wordt goed opgebouwd door de interessante personages. Misschien is het een beetje voorspelbaar, maar het stoort niet. Soms gebeurt er heel veel in één keer, dan is het lastig te volgen en raak je de draad kwijt.

Het boek is onderdeel van De Slaapwandelaar Duologie (twee boeken). En het vervolg moet nog verschijnen. “Insomnia” heeft me nieuwsgierig gemaakt naar het vervolg. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen…

Insomnia is een spannend verhaal met interessante personages. Ik ben benieuwd naar deel 2!

*Bedankt Lynn Robin voor het boek!

*Dit boek is een recensie-exemplaar. Meer informatie over recensie-exemplaren vind je hier.