Recensie: Internet verandert alles – Regien Wiggers

Internet verandert alles van Regien Wiggers is een weerspiegeling van het verleden, heden en het laat de toekomst zien. In deze recensie vertel ik je meer. Lees je mee?

Het verhaal van Internet verandert alles

Internet heeft steeds meer impact op ons als mens. We moeten constant keuzes maken: wat we delen op sociale media, of we cookies accepteren, welke website we bouwen en hoe we deel uitmaken van de mondiale samenleving. Ondertussen kunnen we ons steeds moeilijker concentreren en leidt onze telefoon ons constant af. Dit boek geeft inzicht in hoe internet werkt en welke maatschappelijke veranderingen er gaande zijn. De lezer kan hierdoor bewuster keuzes maken op het gebied van internet.

Het boek beschrijft bijvoorbeeld hoe de overheid en grote bedrijven volop data van ons verzamelen, hoe het komt dat platenwinkels uit het straatbeeld zijn verdwenen, en hoe gemakkelijk het voor criminelen is om onze identiteit te stelen en te verhandelen op duistere marktplaatsen. Het boek laat zien hoe alles ‘slim’ wordt, behalve wij mensen. Regien Wiggers studeerde journalistiek en leidde vele internetprojecten.

Het boek ‘Internet verandert alles’ van Regien Wiggers is een boek dat gaat over het internet. Het laat een weerspiegeling van het verleden, heden en toekomst zien. Een mooi stukje geschiedenis over de komst van het internet en wat dat voor ons betekende.

Er wordt ook aandacht geschonken aan het heden. We gebruiken allemaal het internet. Van whatsappen tot aan een ‘slimme’ wasmachine. Overal zit dit stukje techniek in. Tijdens het lezen merkte ik steeds meer op waar internet in zit. Als ik iets deed, merkte ik op: “Hé internet!” Een mooie bewustwording. De toekomst vond ik mooi helder en het gaf je beeld van wat we kunnen verwachten in de toekomst.

Alle denkbare onderwerpen, die te maken hebben met het internet, komen aan bod. Van de Bitcoin tot aan Spotify. In het begin vond ik de opbouw verwarrend, echter, merkte ik later de verbanden pas op. Er zit een logische volgorde in. Het is interessant om overal iets over te leren.

De schrijfstijl is prettig leesbaar en duidelijk. Begrippen worden goed uitgelegd en verdiept. Dit maakte het heel aangenaam. Het boek biedt in een vogelvlucht alles wat je moet weten over het internet.

Opmerking: Ik doe een Hbo-deeltijd Communicatie en Multimedia Design en heb een bovengemiddelde interesse voor sociale media, internet en allerlei andere dingen die te maken hebben met multimedia. Echter is het boek ook goed te lezen voor mensen die dit niet hebben, maar die gewoon meer willen weten. Ik herkende door mijn studie heel veel onderwerpen al en merkte dat ik al enige voorkennis had. Wanneer je geen voorkennis hebt, is dit boek ook goed te lezen!

Bol Algemeen
Bol Algemeen

*Bedankt Regien Wiggers voor dit boek.

*Dit artikel bevat affiliate links. Koop je via mijn link een artikel (iets anders dan boeken mag ook) dan krijg ik een commissie! Jij merkt er niks van, maar je steunt wel Veronique’s Boekenhoekje. Meer informatie is hier te vinden.

Boeken algemeen