Recensie: De nieuwe collega – Tammy Cohen

Nieuwe collega

Voor het reviewteam van Meulenhoff Boekerij las ik De nieuwe Collega van Tammy Cohen. Het boek maakte direct indruk op me door de cover. Een mysterieus tintje hing om het boek.

Ik nestelde me op de bank met een kop thee en het boek. Ik kwam er moeilijk in. Ik snapte niks van de hoofdstukken of de personen. Ik heb hem toen weggelegd en ben er later in verder gegaan. Afgelopen maandag besloot ik in bad te gaan en ik nam het boek mee. Maar.. er gebeurde iets… Het boek nam me mee in de wereld van kantooraffaires en andere mysteries.

Het boek bestaat uit twee verhalen. Het hoofdverhaal gaat over een groep collega’s die al jaren samenwerken. Ze denken elkaar door en door te kennen, maar is dit ook zo? Dan krijgen ze een nieuwe bazin. Haar taak? De afdeling winstgevend maken.. Tegelijkertijd is er een tweede verhaal dat er naast loopt. Hier verklap ik niks over, want dit is zo ingenieus gedaan. Uiteindelijk komen deze twee verhalen op een wonderbaarlijke manier bij elkaar. Ik kan je vertellen.. afgelopen maandag werd het nachtwerk… Het was zo fantastisch gedaan! Ik kon er niet over uit en ik was zo verbaasd en onthutst. Fenomenaal gewoon! Enorm goed!

Dit boek heeft veel personages en dit kan soms afleidend werken. De hoofdstukken zijn relatief kort en daardoor leest het wel als een trein. Het is zeker een aanrader!

Ga jij hem lezen?

Veel liefs,

Bol Algemeen

*Dit artikel bevat affiliate links. Koop je via mijn link een artikel (iets anders dan boeken mag ook) dan krijg ik een commissie! Jij merkt er niks van, maar je steunt wel Veronique’s Boekenhoekje. Meer informatie is hier te vinden.