Recensie: Naar bed, naar bed – M.J. Arlidge

Ik schreef al eerder over het boek Klikspaan van M.J. Arlidge. Het verhaal was toen niet helemaal mijn ding, maar de schrijfstijl beviel mij en ik was nieuwsgierig naar Helen Grace (inspecteur bij de politie van Southampton en hoofdpersonage). Het artikel over Klikspaan stuurde ik op naar Uitgeverij Meulenhoff/Boekerij. En zij vroegen mij of ik het nieuwste boek Naar bed, naar bed wilde lezen. Dat wilde ik wel en dus kreeg ik het opgestuurd. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik deze kans heb gekregen.

Het boek

En nu terug naar het boek. Naar bed, naar bed is het vijfde deel in de serie met Helen Grace. Het boek is goed te lezen als je de rest van de serie niet hebt gelezen. Het is wel aan te raden om eerdere delen te lezen, dan snap je bepaalde verwijzingen naar personen en het verleden van Grace beter.

Het verhaal begint gelijkt en je weet eigenlijk niet waar je bent beland. Het is benauwend en je zit met vraagtekens. Er wordt een lijk gevonden in een nachtclub. Echter, deze dode is een bekende van Grace. Ze zwijgt hierover en gaat hard aan de slag om de dader te vinden. Er volgt een tweede dode en Grace wordt in een onmogelijke positie geplaatst en staat voor een moeilijke keuze…

In het begin moest ik even in het verhaal komen. Het maakte me benauwd (sommige stukken in het verhaal), maar ik was nieuwsgierig en wilde het graag uitlezen. Ik zat met vragen en ik snapte niet hoe of wat. De schrijfstijl was weer net zo goed als in Klikspaan. De wisseling in personages vond ik soms vervelend, maar het belichtte alle kanten van het verhaal. De spanning in het verhaal werd goed opgebouwd en begon eigenlijk gelijk vanaf de eerste pagina. Het verhaal is origineel. De cover is ruw en stoer. En dat is precies de sfeer van het boek. Dit past er perfect bij.

Wil je meer weten over het boek? Hier is mijn recensie.

Ga jij het boek lezen?

Veel liefs,